Crash test EURO NCAP: Nejbezpečnější a nejhorší SUV vozidla letošního roku

18.12.2012 | Autor: redakce

Jsou velká, dílensky kvalitně vyrobená, jejich komfortní stránka je mnohdy na nejvyšší možné úrovni, stojí nějaký ten milion a nejsou určena pro každého smrtelníka. Jasně, řeč je o luxusních vozidlech SUV. Jak jsou na tom tato auta po stránce bezpečnosti? Které z nich obstálo v crash testu nejlépe a naopak jaké si odnáší černého petra?

Jak asi víte, dnešní moderní auta jsou "prošpikovaná" všelijakou elektronikou, která mimo jiné zajišťuje i funkčnost bezpečnostních prvků. Deset airbagů v základu, ABS, ESP nebo ASR nejsou u vozidel SUV žádnou převratnou novinkou. Ale moderní technologie jde ještě dál, dnes tak najdeme ve vozidel i airbagy na bezpečnostních pásech, senzor, který hlídá vaši únavu, případně prvky, které předem vypočitávají vzdálenost přijíždějícího vozu a v případě možného střetu ihned zareagují. To ale není vše. Karoserie musí být vyrobena tak, aby deformační zony pohltily náraz v co nejmenším možném riziku vůči posádce. Pro automobilky mnohdy nelehký úkol, který se dá zjistit jedině crash testem. Většina motoristů zná především testy od nezávislého konsorcia EURO NCAP, které v letošním roce provedlo několik nárazových zkoušek SUV vozidel.

EURO NCAP při svých testech sleduje kritéria jako bezpečnost řidiče, spolujezdce a dětí, ochranu chodců a elektronické bezpečnostní systémy. Pět hvězdiček získala Mazda CX-5, jejíchž hodnocení ochrany dětí dostalo 87%, dospělých 97% a chodců 64%. Správná funkčnost bezpečnostních systému byla hodnocena 86%. Plným počtem bodů se může pyšnit rovněž Audi Q3. Figuríny řidiče i spolujezdce byly při čelním a bočním nárazu vystaveny minimálnímu riziku, čímž si německý automobil vysloužil pět hvězdiček. V testu obstála i ochrana dětí a v neposlední řadě systém upozorňující na nepřipnuté bezpečnostní pásy na předních a zadních sedadlech. Velký význam Audi kladlo i na možný střet s chodcem, neboť příď vozu byla speciálně vyrobena tak, aby v případě kolize co nejméně zmírnila následky nehody. Zatím posledním letošním testovaným SUVéčkem pod hlavičkou EURO NCAP se stal nový Range Rover. V testu sice obdržel pět hvězdiček, ale v bezpečnosti má stále co vylepšovat. Špatná je ochrana chodců hlavně při střetu na přední hranu kapoty a zlepšení by mělo přijít i v asistenčních systémech, konkrétně v nastavitelném omezovači rychlosti.

V testech naopak zcela vyhořel Jeep Compass jehož výsledky jsou brány s velkým vykřičníkem. Při čelním nárazu bylo zjištěno, že největší riziko představují struktury palubní desky, sloupku řízení, volantu a skříňky zapalování. Špatně dopadl i test bočního nárazu a ani dospělí nejsou ve voze příliš chráněni. Lépe dopadla ochrana dětí (76%), naopak, chodci by se měli střetu s Jeepem Compass raději vyhnout (61%).

Nemůžeme říct, že by vozidla SUV patřila k těm nejhorším, ba naopak. Dle zjištěných informací si za několik milionů korun můžete koupit luxusní a komfortní automobil, který splňuje ty nejvyšší normy bezpečnosti.

Článek vznikl za přispění srovnávače povinnerucenisrovnani.com, který vám pomůže vybrat výhodné pojištění pro váš automobil.

Video

Video Euro NCAP | Mazda CX-5 | 2012 | Crash test
Video AUDI Q3 - 5 star CRASH-TEST EURONCAP
Video Euro NCAP | Range Rover | 2012 | Crash test
Video Euro NCAP | Jeep Compass | 2012 | Crash test

Aktuálně píšeme

Zájem o Karoq je velký, Škoda plánuje výrobu sta tisíc | 12.10.2017

Nové Volvo XC60 2017 | 10.10.2017

Toyota ukáže mix SUV a dodávky | 10.10.2017

Komentáře ke článku

Vožit nový komentář




pátý den v týdnu

BAZAR VOZŮ 4x4 A SUV

do
do

MENU

Dříve než vyjedete do terénu, musíte se prokousat městem. Sledujte webkamery na motoristickém portálu Chcižít.cz.

Vyrobil INET-SERVIS.CZ | 2012 - 2017

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace OK