Povinné ručení a asistenční služby

09.05.2017 | Autor: placená inzerce

Různé pojišťovny nabízí různá povinná ručení a k ním různé druhy asistečních služeb. Je tedy na každém zákazníkovi, kterou pojišťovnu a který její produkt si vybere. V podstatě vždy platí, že za větší rozsah a limity asistenčních služeb si zákazník připlatí. Ne každý však široký rozsah asistencí potřebuje. Proto na internetu funguje online kalkulačka povinného ručení, která vás provede při výběru povinného ručení. Společně si projdeme přehled asistenčních služeb v rámci jednotlivých pojišťoven.

 

Seznam pojišťoven nabízejících povinné ručení v ČR

 

Mezi nejvýznamnější pojišťovny nabízející povinné ručení v ČR patří následující:

  • - Allianz pojišťovna

  • - pojišťovna AXA

  • - Česká podnikatelská pojišťovna

  • - Česká pojišťovna

  • - ČSOB pojišťovna

  • - DIRECT

  • - Generali pojišťovna

  • - Hasičská vzájemná pojišťovna

  • - Kooperativa pojišťovna

  • - Slavia

  • - UNIQUA

  • - Wüstenrot pojišťovna

  •  

Přehled asistenčních služeb v rámci jednotlivých vybraných pojišťoven

 

Většina pojišťoven nabízí asistenční služby k povinnému ručení zdarma alespoň v základní variantě. Jejich rozsahy a limity jsou různé a jejich plná znění naleznete vždy na oficiálních webových stránkách pojišťoven, nebo na jiných webových stránkách věnujících se srovnávání povinného ručení v sekci povinné ručení kalkulačka.

Allianz pojišťovna

Pojišťovna Allianz nabízí dva různé druhy asistenčních služeb - základní a rozšířené. Základní asistenční služby jsou poskytovány všem klientům při sjednání povinného ručení. V rámci těchto základních asistenčních služeb je poskytováno následující:

  • odtah nebo oprava na místě v ČR i zahraničí až do 3000 Kč;

  • zapůjčení náhradního vozidla až na 3 dny v případě nehody i poruchy;

  • zapůjčení náhradního vozidla až na 15 dní v případě odcizení automobilu;

  • uhrazení pomoci v případě vybití autobaterie, poškození pneumatik, v případě nedostatku či zamrznutí paliva nebo jiných provozních kapalin, v případě ztráty, odcizení, zalomení či zabouchnutí klíčů;

  • informace a rady, jak postupovat v různých případech;

  • vyhledání a zprostředkování prověřených a spolehlivých dodavatelů služeb - ať už se jedná o hotel, opravnu, či cokoliv jiného.

Rozšířené asistenční službynabízené touto pojišťovnou jsou dále doplněny především o rozšířené služby při cestování do zahraničí a poskytují vyšší limity na odtah či opravdu automobilu.

Pojišťovna AXA

Tato pojišťovna nabízí ke každému svému produktu (povinnému ručení) základní asistenční služby zdarma. Řadí mezi ně - dovoz paliva, odemknutí dveří, výměnu pneumatiky při defektu, úhradu poškozené pneumatiky až do výše 3000 Kč.

ČSOB pojišťovna

Asistenční služba této pojišťovny zajišťuje následující:

  • opravu vozidla;

  • odtah vozidla při nehodě i poruše v ČR i zahraničí;

  • alternativní dopravní prostředek nebo ubytování;

  • finanční prostředky při potížích v zahraničí.

Kooperativa

K povinnému ručení u této pojišťovny klient automaticky získává následující asistenční služby:

  • příjezd opraváře na území ČR i v zahraničí;

  • odtah na území ČR do vzdálenosti 50km a v zahraničí 50km v případě automobilu do 3,5t a do 75km u automobilu nad 3,5t;

  • úschova nepojízdného automobilu po dobu 10 dnů na území ČR a po dobu 7 dnů v zahraničí do limitu 13 euro/den.

  • V případě, že se havárie či porucha stane v zahraničí, poskytuje pojišťovna také telefonické tlumočení, zanechání vzkazu blízkým, právní pomoc do částky 750 euro, finanční pomoc 1000 euro na základě složení zálohy v ČR a také ubytování řidiče a spolucestujících na 1 noc/50 euro či pouze řidiče automobilu do 3,5t za 70 euro/den.

ÚAMK

Tato společnost nabízí asistenční karty se čtyřmi různými druhy asistenčních služeb. Klient je tedy nezískává spolu s povinným ručením, avšak je dobré je také zmínit. Dělí se na Tarif 1890, Tarif 870, Tarif 890 a Tarif 365. Čísla v názvech těchto tarifů představují cenu, které za ně zaplatíte.

Tarif 1890

Tento nejdražší tarif poskytuje roční asistenční služby po celé Evropě, avšak ve svém výčtu zahrnuje také země, jako je Izrael, Tunisko, Írán aj.

Poskytované služby:

  • nonstop dispečink;

  • opakovaný příjezd a odjezd Žlutého Anděla včetně práce mechanika (klient však zaplatí použitý materiál);

  • v případě nedostatku pohonných hmot opět Žlutý Anděl pohonné hmoty zdarma přiveze;

  • asistence v případě nefunkčnosti baterie;

  • odtahová služba do vzdálenosti 100 km na území ČR a do částky 200 euro v zahraničí;

  • uskladnění a zabezpečení nepojízdného vozidla na 5 dní, v zahraničí do částky 80 euro;

  • zapůjčení náhradního vozidla na dobu 3 dnů na území ČR a do částky 270 euro v zahraničí;

  • oprava nebo výměna proražené nebo jinak poškozené pneumatiky;

  • příspěvěk na jízdné náhradní dopravy do hodnoty 1200 Kč na území ČR a 270 euro v zahraničí;

  • zprostředkování přepravy nepojízdného vozidla ze zahraničí do ČR do částky 200 euro;

  • zabezpečení náhradního ubytování v ČR do 1200 Kč a 270 euro v zahraničí;

  • předání vzkazu blízké osobě prostřednictvím ÚAMK;

  • poskytování mototuristických informací;

  • úhrada právního poradce v záležitostech, které přímo souvisí se vzniklou nouzovou situací, do částky 70 euro.

Tarif 870 poskytuje tytéž služby, jako Tarif 1890, platí však pouze 3 měsíce.

Tarif 890 poskytuje následující služby po dobu 1 roku na území ČR:

  • nonstop dispečink;

  • silniční služba;

  • dovoz pohonných hmot v případě neočekávaného nedostatku;

  • zapůjčení náhradního vozidla na dobu 1 dne;

  • odtah vozidla včetně příjezdu, naložení, složení a odjezdu odtahového vozidla do vzdálenosti 50km;

  • asistence v případě nefunkčnosti autobaterie;

  • uskladnění a zabezpečení nepojízdného vozidla po dobu 3 dnů;

  • příspěvěk na nouzové ubytování do výše 400 Kč;

  • příspěvek na jízdné náhradní dopravy do výše 400 Kč;

  • předání vzkazu blízké osobě;

  • mototuristické informace na telefonní lince.

Tarif 365 pak představuje nejzákladnější asistenční služby, a to jsou pouze nonstop dispečink, silniční služba, asistence v případě nedostatku pohonných hmot, nefunknčnosti baterie a mototuristické informace.

 

Co by nás mělo zajímat při výběru povinného ručení a s tím spjatými asistenčními službami?

 

Nelze poskytnout univerzální manuál k výběru povinného ručení. Každému klientovi "sedne" něco jiného. Musíme vždy brát v potaz, cestujeme-li do zahraničí, či pouze v rámci České republiky. Důlěžitým faktorem je také frekvence cestování. Jiné pokrytí asistenčních služeb je třeba při víkendovém ježdění na chatu, a jiné v případě každodeního profesního řízení.

Některé pojišťovny nabízí různá povinná ručení dle váhy automobilu. Vychází především z rozdělení automobilů na automobily do 3,5 t a nad 3,5 t.

 

Nechejte si pomoci!

 

Spousta klientů netuší, na jakou asistenci má v rámci svých povinných ručení nárok. Vždy si proto ponechejte smlouvy povinných ručení, kde jsou plné limity a rozsahy asistenčních služeb uvedeny.

Nezapomeňte, že povětšinou máte v případě nehody či poruchy nárok také na proplacení hotelového ubytování či předání vzkazu blízké osobě! Ne všechny asistence se totiž nutně musí týkat pouze vozidla, týkají se také jeho ridiče, popř. spolucestujících.

Aktuálně píšeme

Kia představuje druhé SUV, ponese název Kia Stonic | 22.06.2017

Společnost Jaguar představila nové SUV E-Pace | 20.06.2017

ISO TS 16949 nahradí IATF 16949. Připravte se na novou normu předem | 15.06.2017

BAZAR VOZŮ 4x4 A SUV

do
do

MENU

Dříve než vyjedete do terénu, musíte se prokousat městem. Sledujte webkamery na motoristickém portálu Chcižít.cz.

Vyrobil INET-SERVIS.CZ | 2012 - 2017

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Další informace OK