Zlatý pohár pro UAZ – premiéra na bedně

redakce

Opravdu výborně dopadl UAZ radíkovické posádky v nejnáročnějším offroad závodě u nás – 24hodinovce v Dobřanech u Plzně. Nasazeno bylo sériové auto jako test, kolik si toho nechá UAZ líbit. Co se vysypalo, jak UAZ jezdil a jak vůbec k osudu závodníka přišel, se dozvíte v minireportáži.

 

Pokud jste už přišli do styku s prospekty vozů UAZ AutoMaxu, určitě jste si všimli 3160 Combata za cenu 479 000,-. Pokud ne, prospekt stáhnete ZDE. Přesně tento kus potkala nehezká havárie a byl vykoupen zpět k importérovi. 

          

Co byste dělali s takovým autem Vy? Jediná rozumná možnost je použít jej na díly. U úplně nového vozu s pár tisíci kilometry na tachometru je to docela škoda. Jedna myšlenka byla však ještě elegantnější – otestovat odolnost UAZů na tomto znehodnoceném kusu. UAZ měl tedy cíl jasný – dokončit nejtěžší offroadové závody u nás a i v celé střední Evropě.

      

 Zkušení závodníci z Radíkovic Valena, Donát, Jahodka, Bezvoda a jejich kolegové se úkolu postavit „seriový soutěžák“ zhostili zodpovědně a už den před závodem byl vůz skoro postaven.

Automobil bez problémů prošel vstupní kontrolou. Od sériového vozu se závoďák lišil pouze vnitřní ochrannou trubkovou klecí, odlehčenou karoserií, speciální předpisovou elektronikou a nezbytnými bezpečnostními doplňky. Veškeré díly podvozku a motoru zůstaly sériové.

Díky konečnému kvapu nezbyl čas na poshánění náhradních dílů, které běžně na autě při závodě odejdou. „Tak teda jedeme, nemáme ani šroubek, ani poloosu, ani diferenciál, ale co, zkusíme to.“ S takovými slovy posádka odjížděla do Dobřan. 

        

 S vědomím, že v depu nečeká ani jeden náhradní díl, posádka jezdila velice opatrně a spíše na jistotu, než aby honila lepší a lepší časy na kolo. Počasí týmu přálo – na blátivém povrchu auto dostává zabrat méně, než na suchu. Kroužilo se tedy klidnějším tempem. I tak UAZ dokázal urvat spoustu bodů.

Prokázal mimořádnou trvanlivost – za celý závod odešel pouze jeden tlumič. Až doma jsme pak zjistili, že prasklo péro tam, kde selhal právě onen tlumič. Motor Andoria se taktéž projevil jako mimořádně spolehlivý a odolný.

      

„Úplně nás zarazilo, jakou má to auto průchodnost! V bahně zapadaly mnohem lehčí a menší auta, Samuraje stály, UAZ se mezi nimi škrábal dál. Když jsme někde zapadli, stačilo zařadit zpátečku a z problému jsme vycouvali! To jsme ještě nezažili!“

Takovéhle byly konečné dojmy členů posádky, která už soutěžila mnohokrát i ve třídách nižších a s upravenými speciály.

       

 Test UAZu dopadl neočekávaně skvěle. „Nyní jsme si konečně jisti, že prodáváme vůz schopný vykonávat nejtěžší práci mimořádně spolehlivě.“ Tak zní závěr prodejce. Víceméně sériový UAZ 3160 Combat skončil na prvním místě ve své třídě – třída AMATER nad 2000 ccm a sedmý celkově z jednadvaceti posádek – porazil i terénní speciály. To už je vážně co říct.

Aktuálně píšeme

Přestavba aut pro firmy, myslivce či dobrodruhy | 20.12.2023

Kontrolky v autě - které jsou důležité a co dělat když svítí | 31.10.2022

Jak si užít jízdu v terénním voze bezpečně? Tohle je naše rada | 21.09.2022

Komentáře ke článku

Vožit nový komentář




pátý den v týdnu

BAZAR VOZŮ 4x4 A SUV

do
do

MENU

Dříve než vyjedete do terénu, musíte se prokousat městem. Sledujte webkamery na motoristickém portálu Chcižít.cz.

Vyrobil INET-SERVIS.CZ | 2012 - 2024 | nastavení cookies