3. závod NORD CUP 2004

redakce

   Třetí závod seriálu Mistrovství České republiky Nord cup 2004 se konal opět u Bělé pod Bezdězem, kde se za aprílového počasí sešlo celkem 30 posádek. Překvapením pro závodníky i diváky byly tratě trialů pro speciály, jež byly tentokrát vylepšeny o důmyslně přebagrované úseky. Traťoví komisaři z řad novoborského offroad klubu v tomto upraveném písečném terénu připravili skutečně extrémní a zajímavou podívanou.
   Písečné trialy měli ovšem jednu zásadní nevýhodu, kterou pocítily hlavně speciály nad dva litry, které trialy otevírali. Obtížnost se totiž zásadně snižovala pro každý další vůz, jelikož  jízda předchozího srovnávala terénní nerovnosti. Posádky které vylosovaly první pozice v pořadí měly pramálo šancí na nejlepší bodový zisk v dané sekci.
   Nepatrnou výjimkou v tomto pravidle se zdál pouze první sobotní trial velkých speciálů. Díky závadám, zapadnutí a jedné patové situaci čekalo i na jezdce, kteří nejeli jako jedni z prvních, několik panenských branek. Jedničku si vylosoval tým Žabáků, jež se narozdíl od ostatních posádek nepoučil z minulého závodu a svůj vůz opět trápil v písku na "šípech". Jejich Patrol se zahrabal hned v první brance a musel být vyproštěn. Feroza Milana Sedláčka na podvozku Land Rover se jako další vůz v pořadí dostala po projetí třetí branky před volbu "hodit budku", nebo požádat o pomoc diváky. Volba sice zklamala diváky, ale byla rozumná, přestože byla za pomoc posádka v této části diskvalifikována. Na speciálu posádky Prokůpek, Havelka, jenž je zkombinován z částí vozů značek Mercedes, Land Rover, Nissan a Jeep, v tomto trialu selhal kloubek poloosy. Na Range Rovera jezdců Slámy a Klabíka čekal rovněž defekt poloosy, ale až v příštím trialu, tento jako první posádka zdolali. Další, kteří za vydatné pomoci heveru Hi-lift dokončili, byli Bednář a Janáček s vozem Toyota. Nakonec rozježděný pískový terén lehce pokořil Marek Michal a jeho MidiSema.
   Mezi tím devět malých speciálů postupně kroužilo po zhruba tříkilometrové trati rychlostní zkoušky jež měla dvě kola a ten, kdo se rozhodl jet „nadoraz“, nezřídka k radosti diváků létal nad zemí. 
   V další části prostoru nutily své vozy vypořádat se s trialy jezdci kategorie „leštěnek“, jež se sjeli v hojném počtu patnácti vozů. Leštěnek s obsahem nad dva litry bylo dvanáct, do dvou litrů tři a po defektu spojky jednoho vozu pouze dvě. Trialy pro leštěnky jsou v současnosti o poznání jednodušší, než sekce pro speciály. To je určitě důvod, proč se značně rozšířily řady závodníků. V minulých ročnících, kdy leštěnkáři trápili své stroje ve stejných trialech jako přestavěné speciály, jezdili skutečně jen ti otrlejší, které bylo možno spočítat na prstech jedné ruky.
   První den absolvovaly všechny vozy tři trialy a jednu rychlostní zkoušku. Výsledky byly velmi těsné a zvlášť u velkých speciálů, kde se tentokrát sešli rovnocenní soupeři, šlo o velmi vyrovnaný boj. Závod musela ukončit posádka malých speciálů Dvořák - Kalivoda s Pajerem Swift z důvodu utržené zadní nápravy a také odpadly dva vozy v kategorii velkých leštěnek.
   V neděli se zápolilo se dvěma trialy a opět dvoukolovou „rychlostkou", která se jela v opačném směru, a dle názoru jezdců i jejich naměřených časů byla rychlejší než den předešlý.
   Po oba dny skrápěl prostor občasný deštík, ale na povrch tratí neměl žádný vliv. Písek by zvládl vysát i mnohem větší množství vody, takže se žádné bahno nekonalo. 
   Celkově se až do konce zachovaly velmi malé bodové rozdíly v hodnocení. Pouze vozy, které byly v některé ze sekcí diskvalifikovány, nebo kvůli závadě vynechali část sekce, více zaostávaly za ostatními. Další, v pořadí již čtvrtý závod seriálu Mistrovství České republiky v trialu terénních vozů se bude konat 7. - 8. srpna v Krnově.

                                                      Martin Janeček

Aktuálně píšeme

Přestavba aut pro firmy, myslivce či dobrodruhy | 20.12.2023

Kontrolky v autě - které jsou důležité a co dělat když svítí | 31.10.2022

Jak si užít jízdu v terénním voze bezpečně? Tohle je naše rada | 21.09.2022

Komentáře ke článku

Vožit nový komentář




pátý den v týdnu

BAZAR VOZŮ 4x4 A SUV

do
do

MENU

Dříve než vyjedete do terénu, musíte se prokousat městem. Sledujte webkamery na motoristickém portálu Chcižít.cz.

Vyrobil INET-SERVIS.CZ | 2012 - 2024 | nastavení cookies