OffRoad Maraton Benešov 2004

redakce

Z pohledu jednoho z účastníků (FIRO speciál)

     Organizaci i celý průběh závodu musím hodnotit kladně, i když počasí celý týden před startem nebylo zrovna ideálni. Jízda motorek už hodně napověděla, že to nebude procházka růžovým sadem, ale boj s bahnem.
     Co se týká trati, tak měla vše co na takové offroadové trati má být, rovné úseky, kde se dalo jet, technické pasaže a také divácky určitě atraktivni bahenní lázně. Na mé gusto tam toho bahna bylo moc a jeden úsek byl tak náročný, že většina aut tam nejednou uvízla. Divákum se tato pasáž líbíla asi nejvíce, neboť se tam sešli v hojném počtu a hecovali závodníky k nadlidským výkonům. Musím pochválit vyprošťovací komando pod vedenim Honzy Šrajera, neboť byli v problémovém úseku včas a okamžitě pomohli. 
     Hodnotím to tedy velice kladně, jen kdyby nás nezradila technika těsně před koncem závodu. Věřím, že do Šternberka vychytáme mouchy na našem FIRO speciálu a budeme se snažit konkurovat ostatním vozům do 2000ccm.
                                                       Jirka Bezvoda


Z pohledu diváka

    
První závod letošního seriálu OffRoad maratonů byl zahájen tříhodinovým závodem moto a quad a šestihodinovým závodem speciálů v Benešově u Prahy. Počasí, které v posledním týdnu přálo dešti, trať mocně rozbahnilo a sobotní ranní sluníčko, na kterém roztály zbytky sněhu, upravilo trať do podoby bažiny.
    Prostor startu a cíle včetně kompletního zázemí bylo jako obvykle v blízkosti silnice, i zde se všichni brodili ve vrstvách bláta. Oproti loňsku byla trať vedena po směru hodinových ručiček. 
     Závod byl zahájen podle programu zhruba v 8.30 hodin, prví jezdci moto a quad vyrazili na trať a začali bojovat s vrstvami bláta. Jízda některých borců chvílemi připomínala popojíždění na ledu, marně se snažili udržet přímý směr a náročnost trati se začala projevovat na strojích i lidech. Na různých místech tratě byly k vidění odstavené quady a pořadatelé měli dost práce s odstraňováním nefunkčních strojů.
     Slunce váhavě vykukující z mraků alespoň trošku ohřívalo promočené jezdce, kteří byli stejně jako stroje k nerozeznání od trati :o)). Někteří díky náročnosti tratě zastavovali a odpočívali, pro jiné byla vysvobozením porucha stroje.
    Pořadatelé vyprošťovali zejména v části tratě s několika hlubokými výmoly plnými vody, ale ještě netušili, co je čeká při závodu aut. Závod motorek byl ukončen a schylovalo se k závodu aut.
     V depu zatím vládly horečné přípravy na závod. Mnoho diváků si v průběhu přestávky zaskočilo zaplnit žaludek do výborně fungujícího restauračního stanu, jiní se rozcházeli po trati a hledali nejzajímavější místa. Někteří lenivější zůstali u promítací a výsledkové tabule a doplňovali tekutiny v podobě piva.
    A už je to tady. Závod je odstartován a závodnící vjíždějí do prvého kola. 
     Krátce po startu sjíždějí závodníci z mírného kopce do rozbahněných výmolů. A tady si trať vybírá svou první daň. Do vodou zaplněných dolíků zapadá jedno auto za druhým. Pořadatelé pro vyprošťování nasazují těžkou techniku - Praga V3S. Na krátkou chvíli bylo dokonce nutno trať odklonit, protože zapadlých vozidel bylo několik naráz. Když se mohli diváci vrátit na původní místo, již nebylo poznat, co je trať a co bylo před odkloněním mimo. 
     Ale i na ostatních místech tratě se bylo na co dívat. Prudké sjezdy, rozbahněné svahy s bočním náklonem nenechaly řidiče ani na chvilku odpočinout. Se vzrůstajícím počtem projetých kol auta trať místy vyjížděla až na tvrdší podklad a tak zůstávalo nejvíce diváků u osvědčených atraktivních výmolů. 
     Tady se mezitím pořadatelé sešli ve velkém množství, aby udrželi trať v průjezdném stavu. Trať byla z důvodu lepší průjezdnosti trochu rozšířena, někteří velmi mírně řečeno "hloupí" diváci se však snažili auta směrovat do vodních pastí. Nejhůře dopadl Suzuki Samurai Crazy Team OffRoad Tachov 2, který jaksi neudržel rovnováhu ... Po několika zapózování pro diváky, vyproštění a i přes nefunkční spojku však za mohutného potlesku diváků pokračovali v závodu (dojeli devátí).
     Prostě na tomto místě bylo pořád co dělat, pořadatelská vozidla obalená blátem se střídala ve vyprošťování a závod se blížil ke svému konci.
    Dovolím si říci, že oproti konci loňské sezóny, kdy bylo beznadějné sucho a tratě připomínaly spíše mlat, bylo na co koukat. Bláta si užili všichni, jezdci i diváci a počasí všem i přes nepříliš lichotivé předpovědi meteorologů poměrně přálo. Vítězem závodu se stali Autopoint OffRoad Team s vozem JEEP CJ7 s počtem kol 31.
                                                                  Charlie

Aktuálně píšeme

Přestavba aut pro firmy, myslivce či dobrodruhy | 20.12.2023

Kontrolky v autě - které jsou důležité a co dělat když svítí | 31.10.2022

Jak si užít jízdu v terénním voze bezpečně? Tohle je naše rada | 21.09.2022

Komentáře ke článku

Vožit nový komentář




pátý den v týdnu

BAZAR VOZŮ 4x4 A SUV

do
do

MENU

Dříve než vyjedete do terénu, musíte se prokousat městem. Sledujte webkamery na motoristickém portálu Chcižít.cz.

Vyrobil INET-SERVIS.CZ | 2012 - 2024 | nastavení cookies